Learning Expedition GenAI

datacraft offers Learning Expeditions in France and in the USA to meet, exchange and collaborate with GenAI leaders.

 

If you’re a CDO, meet your American peers to discuss the use of generative AI in their companies

Join our Learning Expedition in California from April 20 to 25, 2025

 

Discover how leading tech, retail, and finance companies in Silicon Valley are incorporating generative AI solutions into their operations. Meet with organizations at the forefront of designing generative AI models. Additionally, explore how the creative industries in Los Angeles are embracing generative AI, transforming their sectors with these cutting-edge technologies.

The Learning Expedition will enable deep exchanges between French participants, the companies visited, and American participants registered locally for the LEX. You will have the opportunity to take part in collaborative sessions and share insights on implemented initiatives, ongoing projects, and the GenAI strategies of the participating companies.

The program will focus on key themes that are crucial for many companies looking to create value with generative AI:

  • Strategies for identifying relevant use cases
  • Choosing the right technical stack
  • Proven frameworks for moving from POC to production
  • Methods for measuring ROI
  • Introducing trust in generative AI-based services (evaluation, explainability, monitoring…)
  • Risk Management of AI-based services (security, hallucinations, intellectual property…)
  • Integrating generative AI into a comprehensive data strategy
  • Training and cultural adoption by teams
  • Accelerating creative processes
  • Measuring environmental impact

Given the limited number of seats, we recommend reserving yours as soon as possible by contacting contact@datacraft.paris

 

Retour sur notre Learning Expedition à Paris 

Une immersion dans l’IA générative

En juin, lors de la Learning Expedition sur l’IA générative à Paris, les participants ont eu l’opportunité d’échanger et de découvrir les feuilles de route de start-ups spécialisées en IA ainsi que celles d’entreprises ayant déjà intégré l’IA générative dans leurs activités.

Cette rencontre a réuni de acteurs clés de l’IA générative : des fabricants de modèles de langage (LLM) avancés comme Mistral et LightOn, des fournisseurs d’infrastructures cloud optimisées pour l’IA générative tels que Scaleway, ainsi que des start-ups innovantes comme Giskard, Cohere, YZR, Devana AI, et Lampi AI.

 Le programme s’est articulé autour de :

  • Présentation des solutions d’IA génératives les plus innovantes sur le marché.
  • Explorations des roadmaps techniques des principaux acteurs de l’industrie.
  • Témoignage d’entreprises ayant déjà intégré l’IA générative dans leurs processus.
  • Partage des succès et des défis rencontrés lors de l’implémentation de ces technologies.
  • Echanges entre CDO, directeurs généraux et autres décideurs.
  • Opportunités de collaboration et de partenariats autour de l’IA générative.
  • Formations sur les dernières avancées en matière d’IA générative.
  • Sensibilisation aux implications et aux opportunités offertes par ces technologies dans divers secteurs.
  • Discussions des évolutions potentielles et des futurs cas d’usage de l’IA générative.
  • Préparations des entreprises aux prochaines étapes de l’innovation technologique.

Si vous êtes intéressé par notre prochaine Learning Expedition en France, veuillez nous contacter à l’adresse contact@datacraft.paris